Które media najlepiej opisywały kampanię do Europarlamentu?

Którzy politycy byli faworyzowani w mediach? Które stacje telewizyjne nie były rzetelne? Czy TVP po zmianach jest nową jakością dziennikarstwa? Na te oraz wiele innych pytań odpowiada nasz raport!

15 członków naszego Stowarzyszenia analizowało 3 najgorętsze miesiące kampanii przed wyborami do europarlamentu. Sprawdziliśmy 180 materiałów z telewizji i portali informacyjnych! Na ich podstawie powstał raport podsumowujący obywatelski monitoring mediów przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.

Spośród badanych przekazów medialnych, w których pokazywano kilka skonfliktowanych stron (96 materiałów), tylko kilkanaście z nich robiło to w sposób prawidłowy. Zaledwie 18 materiałów pokazywało ścierające się ze sobą strony polityczne z zachowaniem wyważonego przekazu i obiektywności.

Projekt współfinansowany przez Komisję Europejską w ramach Projektu „Building Bridges – Civic Capital in Local Communities”, realizowanego ze środków programu CERV finansowanego ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu „Obywatele, Równość, Prawa i Wartości” na lata 2021 – 2027.